Сайт юрисконсульта
Форма входа
Категории раздела
Разное [27]
Поиск
Календарь
«  Июль 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архив записей
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 65
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Flag Counter Add to Google
    Воскресенье, 05.05.2024, 01:24
    Главная » 2013 » Июль » 24 » Необходимо ли подавать госрегистратору документы в случае смены руководства на предприятии и как быть с подписями электронных документов в э
    15:45
    Необходимо ли подавать госрегистратору документы в случае смены руководства на предприятии и как быть с подписями электронных документов в э
    На підприємстві відбулась заміна керівника (попередній директор був звільнений). В які строки необхідно подавати держреєстратору документи про зміну керівництва і як бути з підписами електронних документів в цьому випадку? Чи є відповідальність за несвоєчасне подання документів держреєстратору та несвоєчасну заміну електронного підпису? Згідно з преамбулою Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі – Закон № 755) цей Закон регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб – підприємців. У ст. 1 Закону № 755 зазначено, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців – це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону № 755 Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців з Єдиного державного реєстру. Таким чином, законодавство України передбачає, що відомості державного реєстру мають бути достовірними, тобто відповідати дійсності. Частиною 2 ст. 17 Закону № 755 передбачено, що відомості про органи управління певної юридичної особи та прізвище, ім'я, по батькові, дата обрання (призначення) та реєстраційні номери облікових карток платників податків, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, мають обов’язково міститись у Єдиному державному реєстрі. Згідно із ч. 1 ст. 19 Закону № 755 у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Зазначимо, що строків для подання документів державному реєстратору Закон № 755 не встановлює. Разом з тим слід звернути увагу на те, що згідно з п. 66.4 ПКУ платники податків – юридичні особи та їх відокремлені підрозділи зобов'язані подати органу державної податкової служби відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, її відокремлених підрозділів, у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін в облікових даних платників податків, шляхом подання заяви у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. Відповідальність за неподання такої інформації визначається цим Кодексом. Загальний порядок взаємодії державних реєстраторів із податковими органами передбачає обов’язкове повідомлення реєстратором податкового органу про зміну облікових даних платника податків. Однак у разі зміни керівника обов’язок щодо такого повідомлення покладено також і на самого платника податків. Згідно з п. 49.3 та 49.4 ПКУ податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. Платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до органу державної податкової служби в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. Таким чином, якщо підприємство є великим чи середнім, то воно повинно подавати податкову звітність в електронному вигляді в обов’язковому порядку. Як зазначено вище, при поданні декларації в електронному вигляді має дотримуватись умова щодо реєстрації електронного підпису. Згідно з п. 48.3 ПКУ підписи платника податку – фізичної особи та/або посадових осіб платника податку є обов’язковими реквізитами податкової декларації. Таким чином, у разі заміни керівника необхідно оформити електронний підпис на нового керівника, який і повинен підписувати декларацію. Як зазначалось вище у разі зміни особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку, платник податків повинен повідомити про це податковий орган у 10-денний строк. За невиконання або несвоєчасне виконання обов’язку щодо повідомлення податкового органу настає відповідальність. Згідно з п. 117.1 ПКУ неподання у строки та у випадках, передбачених цим Кодексом, заяв або документів для взяття на облік у відповідному органі державної податкової служби, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складання податкової звітності, відповідно до встановлених цим Кодексом вимог, тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 170 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 510 гривень. Повторне аналогічне правопорушення протягом року тягне за собою штраф у двократному розмірі. За неподання відомостей державному реєстратору відповідальність не передбачена. Денис Андрєєв ТОВ АФ «Профі-Аудит»
    Просмотров: 408 | Добавил: Nikita30 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *:
    eXTReMe Tracker
    cript> Сервис проверки доменов